Vi tror...

Syvende Dags Adventistkirken tror på mange af de samme ting, som resten af den kristne kirke tror på. Det vigtigste i vores tro er naturligvis personen Jesus. Han er Gud, men alligevel kom han til jorden som menneske. Han underviste om "Guds rige" og bragte helbredelse til mennesker med sygdom. Endelig døde han på korset for vores synder, men han opstod af graven og så blev han taget til Himlen. Dér skal han være, indtil den tid kommer, hvor hele verden skal genoprettes, og hvor også vi skal opstå til nyt liv. Det er altså kort sagt historien om Jesus, der er udgangspunktet for vores tro.

Når Jesus prædikede og underviste, så tog han ofte udgangspunkt i Det Gamle Testamente, som er den første del af Bibelen. Jesus bekræftede alt, hvad Gud havde sagt gennem jødernes profeter op gennem historien. Adventisterne tror derfor også på hele Bibelen, og det er derfor en meget vigtig bog at kende og forstå. Adventisterne har på verdensplan forsøgt at lave en punkt-oversigt, der viser, hvad Bibelen siger på et helt fundamentalt plan. Disse trospunkter er ikke en "trosbekendelse", men de beskriver hvordan adventister på nuværende tidspunkt forstår Bibelen og kan med tiden ændres i takt med større forståelse af Bibelen.



BIBELVERS

Rom 5,8
men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi endnu var syndere.
Find vores kirker og afdelinger