Menu

Ny bogholder søges

18.07.2022

Adventistkirken søger en struktureret og skarp medarbejder til en fuldtidsstilling pr. 1. september eller snarest muligt.

Download PDF med ansøgning

Du vil indgå i et team af engagerede medarbejdere med et højt fagligt niveau. Vores økonomiafdeling vil med denne stilling bestå af 4 medarbejdere foruden økonomichefen.

Økonomiafdelingen arbejder i tæt dialog med organisationens ledelse og øvrige medarbejdere (præster) samt frivillige kasserere i de 41 menigheder, vi har i Danmark. Der er endvidere et tæt samarbejde med SABUS, som er Adventistkirkens forening for arbejde med børn, unge og spejdere. Økonomiafdelingen står for administration og medlemshåndtering af de godt 600 medlemmer, SABUS har. Vi håndterer også ejendomsadministration af kursuscenteret Himmerlandsgården, kollegieværelser i Ålborg, Århus og København samt flere lejeboliger.

Din samarbejdsflade i organisationen er stor, og du er således også i kontakt med ligestillede kollegaer i andre lande indenfor Den Transeuropæiske Union (TED).

Din hverdag i økonomiafdelingen

Dit udgangspunkt vil være Adventistkirkens hovedkontor i Nærum, hvor din dagligdag kan bestå af forskellige opgaver såsom:
• Bogføring i Navision.
• Procedurebeskrivelser, især for eksterne frivillige i en intern revisor eller kassererfunktion.
• Oprettelse, integrering og support af menigheder og lokalforeninger i
Navision 365 (cloud-baseret).
• Håndtering af debitorer og kreditorer.
• Lønadministration og besvarelse af spørgsmål omkring løn, ferie mv.
• Afstemninger og månedsafslutninger.
• Håndtering af Forpligtelseserklæringer i forbindelse med tiende- og gavefradrag.
• Forsikringssager.
• Administrative opgaver inden for SABUS:
– Kommunikation og administration
– Medlemsregistrering og udvikling af samme.
• Analyseopgaver og statistikker samt ad hoc-opgaver (økonomi, SABUS og administrativt).
• Da man i afdelingen gerne vil forbedre processer og arbejdsgange, vil mulige udviklingsopgaver i Navision ligeledes kunne forekomme.

Dine kompetencer og baggrund

• Vi forestiller os, at du har en baggrund med erfaring fra en lignende stilling. Heraf erfaring med ovenstående systemer og opgaver.
• Som person er du struktureret, kvalitetsbevidst og ambitiøs med dit arbejde.
• Du er god til at samarbejde og er positivt kommunikerende.
• Du er omstillingsparat og kan påtage dig flere forskellige opgaver.
• Du har lyst til at lære, vidensdele og udvikle dig sammen med dine kollegaer.
• Du skriver og taler dansk og engelsk.

Adventistkirken som arbejdsplads

Vi er en kvalitetsbevidst og værdibåret organisation, hvor medarbejderne er afgørende for en positiv kultur. Vi har en dynamisk arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og kort afstand fra idé til beslutning.

Vi vægter højt, at medarbejdere trives og tilbyder frihed under ansvar med mulighed for hjemmearbejdsdage. Vi arbejder med at sikre en sund balance mellem at opnå økonomiske mål og være en arbejdsplads med et godt arbejdsklima og inspirerende jobindhold.

Du søger stillingen ved at sende din motiverede ansøgning samt dit CV til økonomichefen.

Har du spørgsmål til stillingen, rettes henvendelse til Adventistkirkens økonomichef, Kristinn Odinsson, tlf. 4558 7773.

Motiveret ansøgning samt CV sendes på e-mail til kristinn.odinsson@adventist.dk

Til oversigt